Radioaktív anyagot szállító kamion borult fel az M3-ason

2025. május 02. 20:47

A tartály nem sérült meg.

2025. május 02. 20:47

Felborult egy kamion az M3-as autópályán, Gyöngyösnél. A jármű radioaktív anyagot szállított, amikor menet közben defektet kapott a vontatmány. A vezetőfülkében két férfi ült, ők könnyebben sérültek meg – írta a Blikk.

A nyerges vontató sofőrje Nyíregyháza felé haladt csütörtökön délután, amikor Gyöngyösnél, a terelés közelében kidurrant a vontatmány egyik kereke. 

A defekt következtében a sofőr elvesztette uralmát a jármű felett, így az oldalra fordult, átszakította a szalagkorlátot, majd az úttestre borult a pálya szemközti oldalán, kis híján elsodorva az érkező autókat.

A kamion radioaktív anyagot szállított, ám a tartály nem sérült meg a balesetben, azóta pedig már elszállították a szakemberek. A rendőrök ugyanakkor közel fél napra lezárták az autópálya mindkét oldalát, amely teljesen kiürült, így viszont a mellékutakon jelentősen megnőtt a forgalom.

Nyitókép:MTI/Czeglédi Zsolt. A kép illusztráció.

***

 

Összesen 44 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
altercat1
2025. május 03. 10:36
Vittem aranycianidot a pénzverdéből az Orionba, de előtte megsétáltattam Törökszentmiklósra. Mérgező anyag, úgyhogy óvatosabban vezettem. Ha egyedül vagyok, sportosan, ha viszek valakit, szabályosan vezetek. Balesetet sohasem okoztam. 57 éves a jogsim. (A anyag galvánsó. Egyszer lejárt méregengedély miatt nem adták ki.)
mi-egy-nagy-vibralo-tojast-hasznalunk-2
2025. május 03. 09:06
Mindenki nyugodjon le a picsába! A csihi-puhi által javasolt kézműves G-M detektor úgy faszság, ahogy van. Nem azért, mert az ionizáló sugárzások nem képesek fénykibocsátásra (felvillanásra) bírni a gáztöltésű , megfelelő feszültségen előfeszített csövet, hanem mert ez a cső jellegénél fogva mérésre, a sugárzás intenzitásának mérésére nem alkalmas. Ha begyújt, akkor egy stabil, folyamatosan világító állapotba billen, és onnantól nincs infó a bejövő ionizáló sugárzás egyetlen paraméteréről sem. Ahhoz megfelelően tervezett áramkörnek újra és újra ki kellene oltani a parázsfényt, hogy alaphelyzetbe álljon a cső. Az pedig teljesen abszurd, hogy digit minimultival belső ellenállsát méregessünk egy feszültség alatt lévő kisülési csövön. Feszültséget és áramot mérhetünk, annak változásaiból származtathatunk sugárzási dózisra vonatkozó adatokat... de az minden lesz, csak egzakt, értékelhető mutató nem. Aki be van szarva, vegyen G-M csőre épülő detektort, relatíve olcsón beszerezhető.
hakapeszim
2025. május 03. 08:52
Durrdefekt kormányzott tengelyen, minden sofőr rémálma. Nagyon sokat nem tehetsz ekkor, jórészt szerencse dolga. Vadonatúj gumival is megtörténhet. ADR szállítás estén szigorú szabályok írnak elő mindent, felszerelés, kell - e kíséret stb. Minden anyagnak van egy ún UN száma, az a mérvadó. Itt sokezer eurós büntetések vannak relatíve kicsi hibák miatt is.
fogas paduc
2025. május 03. 07:35
A kamionosok a gumiabroncsot az utolsó angströmnyi vastagságig elhasználják. Nem kellene ezen változtatni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!